RSS

විඥ්ඥාණවාදය අප හසුකරගෙනද?

27 Mar
විඥ්ඥාණවාදය අප හසුකරගෙනද?

පසුගිය දිනෙක හිතවතෙකුගේ නිවසක අවමගුලකට සහභාගි වූ මට එහි සිටි පැරණි මිතුරු කණ්ඩායමක අල්ලාප සල්ලාපයකට හවුල් වීමට ඉඩ ප‍්‍රස්තාව හිමිවිය. එහිදී පළවූ අදහස් නම් ගම් රහිතව මෙහි දක්වා ඇත. එක් අයෙක් පැවසුවේ මේ දිනවල තමාගේ ගමේ පන්සලේ ජයටම යන්ත‍්‍ර රාජයා ජීවම් කිරීම සිදුකරන බවයි. මාසික බදු පදනම මත පන්සලටද මුදලක් ගෙවමින් ලොකු හාමුදුරුවන් ලවාම එක් යන්ත‍්‍ර රාජයෙකු රු 1800 බැගින් අලෙවි කරවන බවද ඔහු සදහන් කළේය. මෙහිදී තවත් අයෙකු කියා සිටියේ යන්ත‍්‍ර රාජයා ලක්ෂ වාරයක් ජීවම් කරන බව කියනු ලැබුවද ඔවුන් පන්සලට පැමිණ ජීවම් කිරීම ඇරඹූ දිනයත් එක් වරක් ජීවම් කිරීමට ගතවන කාලයත් සළකා බැලූ කල ලක්ෂ වාරයක් ජීවම් කිරීමට ගතවූ කාලය ප‍්‍රමාණවත් නොවන බවයි. මෙහිදී වහාම මැදිහත් වූ පළමුව කී පුද්ගලයා ලක්ෂ වාරයක් ජීවම් කරන්නේ එක් අයෙකු විසින් පමණක් නොව කණ්ඩායමක් විසින් බවත් එවිට සහභාගිවන කටවල් සංඛ්‍යාව එක් අයෙකු ජීවම් කරන වාර ගණනෙන් වැඩිකර ලක්ෂ වාරය සාදාගන්නා බවත් කීය. මේ අසා සිටි තවත් කටකාරයෙකු අසා සිටියේ මිනිසුන් 10ක 15ක කණ්ඩායමක් ඒ වෙනුවෙන් කාලය කනවාට වඩා හොද හයි ෆයි බෆල් 15ක් 20ක් යොදාගෙන ලක්ෂ වාරයක් ජීවම් කළ නොහැකිද යනුවෙනි. සියල්ලෝම එය අසා හඩ නගා සිනාසුන නමුත් එක් අයෙකුට මේ විහිළුව ඇල්ලූවේ නැත. එවැනි දේ වලට මළ ගෙවල් වලදී සිනා සීම අනුචිත බවත්, කිල්ලට අහුවිය හැකි බවත් බැරෑරුම් මුහුණකින් ඔහු ප‍්‍රකාශ කළේය.

මෙවන් කතා බහට ඔබට ඕනෑ තරම් කන්දීමට, සම්බන්ද වීමට අවස්ථාව ලැබී තිබෙනවා වන්නට පුළුවන. කෙසේ වෙතත් මෙවන් අවස්ථා වලදී නිර්භය ලෙස තම ස්ථාවරය ප‍්‍රකාශ කිරීමට ඉදිරිපත් වන්නෝ ඉතා දුලබ වේ. මෙවන් කාරණා සම්බන්ද යම්කිසි අදෘෂ්‍යමාන බලවේගයන් පවතින්නේද යන කාරණය පිළිබ`දව ඔවුන් තුල පවත්නා දෙගිඩියාව ඊට හේතුවයි. වරක් හොල්මන් පිළිබද චිත‍්‍රපටයක් බලා රාත‍්‍රියේ තම බෝඩිම කරා යාමට ගිය මගේ මිතුරකු විනාඩි 5කින් ආපසු හැරී ආවේ යාමට තිබෙන්නේ බොරැල්ල කනත්ත අසලින් වීම නිසාය. ඔහු වැනි වැඩුණු, පැසුණු වයසය අයෙකු එවැනි දෙයක් කියන්නේ විහිළුවට යයි මා මුළින් සිතුවත් ඔහුව බයිසිකලයෙන් ගෙන ගොස් ඇරලවන්නට උත්සාහ කළ විටද ඔහු එය දැඩි ලෙස ප‍්‍රතික්ශේප කිරීම නිසා ඔහු කරන්නේ විහිළුවක් නොවන බව පැහැදිළි විය.

කෙසේ වෙතත් මෙවන් සිදුවීම් වලට මුහුණ දුන් පුද්ගලයන් සමාජයේ සිටින බව කියනු ලැබුවද එවන් අය සොයා ගොස් ඒ පිළිබදව විපරම් කොට බැලීමේදී සෑම අවස්ථාවකදීම හෙළිවන්නේ යම් අද්භූත දෙයක් පවතී යන කාරණය සනාථ කිරීමට ඔවුන්ගේ ප‍්‍රකාශ හෝ අත්දැකීම් කිසිසේත් ප‍්‍රමාණවත් නොවන බවයි. මෙම කරුණු ආගමික සංකල්පයන් සමග යම්තාක් දුරකට නෑකම් කීම නිසා එවන් දෑ වලට අභියෝග කිරීමට පුද්ගලයන් යම්කිසි මැළිකමක් දක්වනු නිරීක්ෂණය කළ හැකිය.
බෞද්ධ වේවා, හින්දු වේවා, කතෝලික වේවා මුස්ලිම් වේවා මෙකී සෑම ආගමක්ම රදා පවතිනුයේ යම්කිසි මිනිස් විචාර බුද්ධියට ගෝචර නොවන්නාවූ එසේත් නැතහොත් වුවමනාවෙන් ගෝචර කරගත යුතු වන්නාවූ යම්කිසි බලවේගයන් සමූහයක් පවත්නා බව එහි අනුගාමිකයන්ට අවබෝධ කරවීම තුලිනි. එබැවින් ශාස්තෘවරයාට පෙනෙන, අපට නොපෙනෙන දෙයට ගෞරව කිරීමටත් ඉමහත් බියක් දැක්වීමටත් තිඹිරිගෙයි පටන් අප හුරු කරනු ලැබ තිබේ. මෙහිදී අපට නොපෙනෙනා දෙය දකින්නා යම්කිසි අයුරකින් ගුඪ බලයක් හිමි තැනැත්තෙකු වශයෙන් සමාජ ගෞරවයට පාත‍්‍රවනු දැකිය හැකිය. මිනිසාගේ මනෝභාවය හැසිරෙන ආකාරය නිරීක්ෂණය කිරීමේදී එය සෑම විටකදීම අද්භූත රසය බදා වැළද ගැනීමට රුචිකත්වයක් දක්වන බව පෙනේ. එබැවින් මිනිසා තමන්ට නොපෙනෙන අද්භූතත්වයක් පිළිබද විශ්වාස කිරීමට යටි සිතින් ඉතා ආශා කරයි. උඩු සිත අද්භූත රසයට ප‍්‍රතිචාර දක්වන්නේ ඉමහත් භීතියකින් වුවද යටිසිත ඉතා ආදරයෙන් අද්භූත රසය බදා වැළද ගන්නේ රහස් පරීක්ෂක කතාවක් කියනවන විට දැනෙන හැගීමට යම් අයුරකින් සමාන හැගීමකිනි. එපමණක් නොව මිනිසා සැබෑ ජීවිතයේදී සිදු කරන්නාවූ යම් යම් අතපසුවීම්, වැරදි යනාදියේ වගකීම එම නොපෙනෙන අද්භූත බලවේගයන් මත පැටවීම මිනිසාට ඉතා පහසු ගැලවීමක් වශයෙන් සමාජගත වී ඇති බැවින් ඒ පිළිබද අල්ලස්මය ලැදියාවක්ද මිනිස් සිත තුල පවත්නා බව පිළිගැනීමට සිදුවේ.
නමුත් මෙම නොපෙනෙන ලෝකයේ තතු පෙන්වා වරප‍්‍රසාද භුක්ති විදීමේ න්‍යායෙන් ප‍්‍රයෝජන ගනු ලබන්නේ ආගමික නායකයින් පමණක්ම නොවේ. මෙම න්‍යාය මේ අයුරින්ම දේශපාලනය තුලද උපයෝගී වන අයුරු දක්නට ලැබේ. උදාහරණයක් ලෙස මෑත කාලීනව ජිනීවා අර්බුදය සම්බන්දයෙන් ඇති සැබෑ තතු මහජනතාවට හෙළිදරව් කිරීම සිදුවූයේ සැළකිය යුතු ගුරු මුෂ්ටියකට යටත්වය. ප‍්‍රධාන ධාරාවේ මාධ්‍ය සියල්ලක්ම පාහේ රජයේ මෙම ගුරු මුෂ්ටි ප‍්‍රතිපත්තියට අඩු වැඩි වශයෙන් සහාය දැක්වූ අයුරු දක්නට ලැබිණ. උදාහරණයක් ලෙස පහළ මැද පන්තිය පරිශීලනය කරන පුවත්පත් අතරින් යම් අයුරකින් හෝ ස්වාධීන වාර්තාකරණයක් සිදුකරන බවට විශ්වාසය දිනා ඇති ලංකාදීප පුවත්පත පවා ඇමරිකාව ඉදිරිපත් කරන යෝජනාව පැහැදිලි ලෙස මහජනතාවට දැන්වූූයේ යෝජනාව පරාජය වීමෙන් පසුව පමණකි. එබැවින් නොදන්නා දෙයට බියට පත්වීමේ සංස්කෘතිය සමග ඉපිද හැදී වැඩුණු ජනතාවට නිවැරදි තොරතුරු ලබා නොදීම තුලින් ඔවුන් තමන්ට අවශ්‍ය පරිද්දෙන් නටවා ගැනීමට රජයට අවශ්‍ය සහයෝගය සියළු මාධ්‍ය ආයතන ලබාදී තිබුණි. යම්හෙයකින් ඇමරිකානු යෝජනාවේ කොටස් 3 පැහැදිළි ලෙස ප‍්‍රධාන ධාරාවේ එක් මාධ්‍යයකින් හෝ ප‍්‍රකාශ වී නම් මහ පාරට සෙනග කැදවීම සදහා රජයට බත් පැකැට්ටුවත් අරක්කු බාගයත් කිසිසේත් ප‍්‍රමාණවත් නොවනු ඇත.
එබැවින් සෑම අවස්ථාවකදීම ‘බොස්’ ගේ භූමිකාව සාර්ථක ලෙස රගදැක්වීම සදහා තමාගේ අනුගාමිකයන් නොදන්නා යමක් පවත්වා ගැනීම තුලින් ‘බොස් තමා දන්නෙ’ වැනි සර්වබලධාරී ආස්ථානයක් ජනතාව වෙත ආරෝපණය කරළීමට අතීතයේ පටන් ආගමික පැළැන්තිය හා පාලක පැළැන්තිය දැරූ උත්සාහයේ ප‍්‍රතිඵලයක් ලෙස වර්තමානයේ ඒ මත ජීවත් වන එයින් වෙන්ව ජීවත් වීමට නොහැකි ප‍්‍රජාවක් බිහිවී ඇත්තේය. වශී ගුරුකම්, හොල්මන් අවතාර වල පටන් ජාතික හා ජාත්‍යන්තර දේශපාලනය දක්වාද එකිනෙකට වෙනස්වූ පසුබිම් යටතේ වරප‍්‍රසාද ලත් පන්තිය පාලිත පන්තිය නැටවීමට යොදාගනු ලබන්නේ එකම න්‍යාය බව සමාජයට අවබෝධ කැර දිය යුතුවේ.
මෙවන් නොපෙනෙන බලවේගයන් දිගින් දිගටම චිරාත් කාලයක් තිස්සේ සමාජගතව පැවැතීම ඒවායේ සත්‍යභාවය හෙළිකරන්නක් ලෙස විදහා දැක්වීමට ඇතැමුන් උත්සාහ කරති. යම් සාවද්‍ය ඇදහිල්ලක් විශ්වාසයක් වසර දහස් ගණනක් තිස්සේ පැවැතීම කිසි සේත් එය සත්‍යාපනය නොකරයි. යමක් සත්‍ය වශයෙන් සමාජගත කිරීම හා එය රදවා ගැනීම පරිශ‍්‍රමයක් දැරීම හරහා සිදුකළ හැකිවේ. එමගින් ජීවත් වන්නන් නොපෙනෙන ලෝකයේ පැවැත්මක් ගැන දිගින් දිගටම දේශනා කරන්නේ නම් කාලයක් එසේ කිරීමේදී ඔවුන් විසින් සමාජගත කරනු ලැබූ න්‍යායන් නැවත වතාවක් පුනරාවර්ථනය වේ. එනම් ඔවුන්ම බිහිකළ සංකල්පමය හඩ ඔවුන්ටම සමාජයෙන් අසන්නට ලැබේ. එවිට යම් මතවාදයක් සමාජයේ මුල් බැස ගත්තා යැයි කියනු ලැබේ. එවිට මෙම මුල් බැසගත් මතය දිගින් දිගට පවත්වා ගැනීම සදහා දැරිය යුතු වන්නේ ඉතා සුළු පරිශ‍්‍රමයකි. සමාජයේ මුල්බැසි ගන්නා ලද මතය මත සිටගෙන එයම පදනම් කැරගනිමින් එයට එල්ලවන අභියෝගයන් සාවද්‍ය බවට තර්ක ඉදිරිපත් කිරීම ඉතා පහසුය. මන්ද එම තර්ක ඉදිරිපත් කරන්නා පදනම් කරගන්නේ ස්වාධීන පසුබිමක් නොව ඉහතකී සාවද්‍ය කාරණයම වීම නිසාය.
මෙම න්‍යාය අභියෝගයට ලක් කරන්නාවූ තවත් අත්දැකීමකින් මෙම සටහන නිමා කරමි. එය තොවිලයකි. කැදවා තිබුණේ ලංකාවේ ප‍්‍රසිද්ධම ගුරුන්නාන්සේ කෙනෙකි. ඔහුගේ වශී බන්ධන පිළිබද පුවත්පත් දැන්වීමක් මීට සතියකට පෙරදීද මම දුටුවෙමි. අප තොවිලය බැලීමට ගියේ හුදු විනෝදය සදහා බැවින් කිල්ලට හසුවන බව කීවද මත්පැන් බිදක් තොලගා බැලීමට කණ්ඩායමේ මිතුරන් අමතක කොට නොතිබුණි. තොවිල්පලට ගිය කල අප මිතුරන් දෙදෙනෙකුට ගෘහපතියා එක්තරා රාජකාරියක් පැවරීය. ගුරුන්නාන්සේ මායම් වී මායමේ බලයෙන් උදළු මිටි දෙකක් මත ගිණි පෙණෙලි රැුගෙන නටන බවත් එවිට උදළු මිටි දෙක කිහිල්ලට සිර කොට ගෙන අල්ලා සිටීමට ශක්තිමත් තරුණයන් දෙදෙනෙකුගේ සේවය අවශ්‍ය බවත් ගෘහාධිපතියා කීවේය. අප සමග සිටි උස මහතම දෙදෙනා වහා ඉදිරිපත් වූහ. උදළු මිටි දෙක ලැබුණි. රාජකාරියට සූදානම් වී බලා සිටින අතර ඔවුන් දෙදෙනා කසු කුසු ගානු ඇසුනි. ‘‘මචං ගුරා පනිනකොටම මම දකුණු අත ඩිංගක් බුරුල් කරනවා. උඹත් වම් අත ටිකක එළියට වෙන්න අල්ලපං.’’ එකෙක් කීවේය. අනෙකාද එකග විය. අපේ නඩයේ මදක් බයාදු අයෙකු කීවේ ගුරා මායම් වී සිටින කල එවැනි විහිළු කළහොත් යක්ෂාවේශයෙන් බොටුව උරා ලේ බොනු ඇති බවත් එබැවින් විකාර නොකර සිටින ලෙසත්ය. රාජකාරි වේලාව එළඹිණි. මගේ මිතුරන් දෙදෙන උදළු මිටි කිහිළි ගන්නාගෙන තොවිල් භූමියේ කෙළවරක සිටගත්හ. ගරුන්නාන්සේගේ යක්ෂාවේශය උත්සන්න වූ අතර මොකක්දෝ භාෂාවකින් මොනවාදෝ කියමින් කරකැවී කරකැවී පැමිණ කරණමක් ගසා උදළු මිටි මතට පැන්නේය. පනින පමාවෙන් දඩස් ගා බිමට වැටී ගුරාගේ පස්ස බිම ඇනුණි. ගුරා පරළ වී දැන් දැන් බොටුව කඩා ලේ උරනු ඇතැයි අපි බලා සිටියෙමු. යක්ෂාවේෂය කෙසේ වෙතත් ඔහු පරළ වී ඇති බවනම් පෙනුණි. ‘‘කුණුහරප කරන්ඩ හපා හු………….’’ යනුවෙන් ඇරඹි ඔහුගේ කුණුහරුප වැල අවසන් වූයේ පැය භාගයකට පමණ පසුය. බොටුව කඩා ලේ බීම කෙසේ වෙතත් ගුරා දින දෙකක් තොවිල් ගෙදර තබාගෙන ඔහුගේ කොන්දට පිළියම් කරන්නට ගෙහිමියාට සිදුවූ අතර සිද්ධියෙන් වසර 5ක් පමණ ඉකුත් වූ අදත් ඔහු අපේ නඩයේ කිසිවකුගේ මුහුණවත් නොබලයි.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on March 27, 2012 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: