RSS

‘‘ජිනීවා අභියෝගය’’ දෙවියන් යදිමුද? බෝධි පූජා කරමුද?

21 Mar
‘‘ජිනීවා අභියෝගය’’ දෙවියන් යදිමුද? බෝධි පූජා කරමුද?


ජිනීවා මානව හිමිකම් කවුන්සිලයේ ශ‍්‍රී ලංකාවට එල්ල වී ඇති අභියෝග වලින් ජය ගැනීමට ශක්තිය ධෛර්යය ප‍්‍රාර්ථනා කරමින් බෝධිපූජා, සත්‍යක‍්‍රියා, යාගහෝම, ශාන්තිකර්ම කොතෙකුත් මේ දිනවල දක්නට ලැබේ. මෙහිදී අවිහිංසාව අගයන්නේ යැයි කියන ත‍්‍රිවිධ රත්නයෙන් දෙවිවරුන්ගෙන් ඉල්ලා සිටින්නේ ශ‍්‍රී ලංකාවේ පැත්ත ගෙන ශ‍්‍රී ලංකාව අපහසුවෙන් මුදවීමට දායක වන ලෙසය. ඒ පිළිබද සත්‍ය අසත්‍යභාවය විඥ්ඥාණවාදය යටතේ වෙනම කතා කළ යුතු කාරණාවකි. එහෙත් ශ‍්‍රී ලංකාවේ පැලපදියම් වී ඇති ආගමික විශ්වාසයන්හි ප‍්‍රධාන මූලය වන අවිහිංසාව සහ අකුසලයෙන් වැලකීම යන ආස්ථානයට මෙම බෝධිපූජා සහ සත්‍යක‍්‍රියාවන් හරහා සිදුකරන ඉල්ලීම් කෙතරම් අදාළ වන්නේද ගැලපෙන්නේද යන් විමසිය යුතුය.

ශ‍්‍රී ලාංකිකයින් බහුතරයක් දෙනා විශ්වාස කරනු ලබන බෞද්ධාගම යටතේ බෝධි පූජා හා සත්‍යක‍්‍රියාවන් සිදුකරනු දක්නට ලැබේ. මේ අනුව පාපය, ඝාතනය සම්බන්දයෙන් බෞද්ධාගමික ඉගැන්වීම පසෙක තබා පාපයේ හා ඝාතනයේ ප‍්‍රතිවිපාකයකින් ගැලවීම සදහා බෞද්ධාගමේම තවත් එක් ඉගැන්වීමක් පසුපස යනු දක්නට ලැබීම හාස්‍යජනක වේ. මා දන්නා බෞද්ධාගමික ඉගැන්වීම් ප‍්‍රකාරව නම් කිසිදු අයුරකින් ඝාතනය සාධාරණීකරණය කළ නොහැකි පාපයක්ම වේ. කිසිදු සත්ත්වයෙකුට තවත් සත්ත්වයෙකුගේ ජීවිතය පැහැර ගැනීම බෞද්ධාගමික ඉගැන්වීම යටතේ සාධාරණීකරණය කළ නොහැක. එසේ කළ හැකියැයි යමෙකු කියන්නේ නම් ඒ පැහැදිළි ලෙසම වංචනික අදහසින් හෝ නොදැනුවත් කම නිසා කරනු ලබන්නකි. එබැවින් සාධාරණත්වය අසාධාරණත්වය කුමක් හෝ වේවා මනුශ්‍ය ඝාතක යුද්ධයකින් ඇතිවූ ප‍්‍රතිවිපාක සදහා පළිහක් ලෙස ඝාතනය පිළිකෙව් කිරීම මූලික සංකල්පයක් කොටගත් ආගමක ඉගැන්වීමක් යොදාගැනීම පරස්පර විරෝධී වේ.

එබැවින් මෙහි තිබෙන්නේ පැහැදිලි ලෙසම දේශපාලන වුවමනාවන් වෙනුවෙන් කුහක ලෙස ජනතා ගෞරවයට පාත‍්‍රවූ ආගමික සංකල්පයන් වෛශ්‍යා වෘත්තියේ යෙදවීමකි. තවද මෙම පූජා හා යාගහෝම වලදී ඒවායේ මූලිකත්වය ගන්නා පූජ්‍ය පක්ෂය බොහෝ අවස්ථා වලදී ශ‍්‍රී ලංකාවේ වර්තමාන තත්වය අතිශයෝක්තියෙන් යුතුව ඇගයීම දක්නට ලැබේ. ශ‍්‍රී ලංකාවේ කිසිදු මානව හිමිකම් කඩවීමක් කිසිදා සිදුවී නැති බවද වර්තමානයේද ඉතා සාධාරණ වූ ධාර්මික පාලනයක් ක‍්‍රියාත්මක වන බවද චීවරයට, ලෝගුවට, පච්චවඩමට මුවාවේ මොවුහු දේශනා කරති. ලසන්ත වික‍්‍රමතුංග ඝාතනයේ පටන් කහවත්දේ ද්විත්ව ඝාතනය දක්වා මෙම පාලන තන්ත‍්‍රයේ සුජාත භාවයේ තරම අපි ඕනෑ තරම් අත්දැක ඇත්තෙමු. දුෂිතයෙකු නොවන දේශපාලනඥයෙකු සොයාගත නොහැකි තරමට දේශපාලන මඩගොහොරුවේ ගිලී සිටිමු. අති දැවැන්ත මාධ්‍ය මර්දනයකට මුහුණදී සිටිමු. විකල්ප මතවාද අනුකම්පා විරහිතව කඩුගා දමන යුගයක යන්තමින් ඔළුව බේරාගෙන වාසය කරමු. ඉදින් අපේ පූජ්‍ය පක්ෂය දෙයියන්ගේ බුදුන්ගේ මුහුණු බලාගෙන එහෙව් පච ඇදබාන්නේ මෙවන් පව්කාර සමාජය සිට නොවේද. සියල්ල පෙනෙන්නේ යැයි කියන සර්ව බලධාරී දෙවියන් හෝ වේවා කර්මය හෝ වේවා ඉදිරියේ මතු ලෞකික වාසියක් අපේක්ෂාවෙන් සිදුකරන යාගයකදී එවන් දෑ පැවසීම හුදෙක් දෙවියන්ට බොරු කීම හැර අන් කවරක්ද. ඉදින් එවන් තත්වයක් යටතේ ඇත්තටම ඔය කියන දෙවියන් සිටිනවා නම්, නැත්නම් කර්මය යනුවෙන් දෙයක් පවතිනවානම්, එය අපේ සාවද්‍ය යාඥා යාතිකා ආදියට සවන්දී අප කියන අයුරින්ම සියල්ල ඉටු කරනවා නම් ඒ පක්ෂග‍්‍රාහී දෙවි කෙනෙක්-කර්මයක් විය යුතුය. එසේත් නැත්නම් ඒ කර්මය හෝ දෙවියා දොල පිදේනි වලට ලොල්ව එසේ කරනවා වියයුතුය. එවන් තත්වයක් යටතේ සියළු ආගම් වලින් තම සාවද්‍ය ආස්ථානයට සුරක්ෂිතභාවයක් අයදින්නේ නම් ඒ මගින් එම ආගමට හෝ දර්ශනයට ආරෝපණය කැර තිබෙන පාරිශුද්ධත්වය හා සර්වඥභාවය අභියෝගයට ලක්වීම නොවැලැක්විය හැකිය.

එවන් තත්වයක් යටතේ පන්සල්, පල්ලි, කෝවිල්, දේවාල යනු සකලවිධ මනුශ්‍ය වර්ගයාගේ සුබසිද්ධිය උදෙසා පවත්නා පාරිශුද්ද දෑ නොව කුමක් හෝ කඩප්පුලි වැඩක් කොට කෙළවාගත් විට දුවගෙන ගොස් දොළ පිදේනි පුදා අපිට වාසි වන ආකාරය තීන්දුව ලබාගත හැකි දුෂිත තන්ත‍්‍රයන් සමූහයක් වශයෙන් සැළකීමට සිදුවේ.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on March 21, 2012 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: